BİR ŞEY YAPMALI

CUMHURİYET İÇİN DEMOKRASİ İÇİN HALK İÇİN GELECEĞİMİZ İÇİN ..................... cemaatlerin yönettiği bir coğrafya olmak istemiyorsak ................. Ama benim memleketimde bugün İnsan kanı sudan ucuz Oysa en güzel emek insanın kendisi Kolay mı kan uykularda kalkıp Ninniler söylemesi

29 Ekim 2009 Perşembe

O KIZ

Ata’yla ağlatan buluşma Okul kitaplarındaki o çocuk şimdi 87 yaşında
OKUL kitaplarında, bir sınıfta Atatürk ile fotoğrafı yer alan ve halen Adana’da yaşayan 87 yaşındaki Remziye Tatlı, 15 yaşındayken eğitim gördüğü Adana Kız Enstitüsü’ndeki tarih dersine giren Mustafa Kemal Atatürk’ü öğrencilerin ağlayarak ayakta karşıladığını, Ulu Önder’in de kendilerine “Oturun, geleceğin kültürlü anneleri” diye hitap ettiğini söyledi.O günü yıllar sonra 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı kutlamaları kapsamında o dönemdeki enstitünün binası olan Sabancı Anadolu Tekstil Teknik ve Anadolu Tekstil Meslek Lisesi’nde anlatan Remziye Tatlı, aynı heyecanı bugün de eksiksiz yaşadığını söyledi. Enstitüyü bitirdikten sonra kısa bir süre terzilik yapan, evlendikten sonra da çalışmayı bırakan bir çocuk annesi Tatlı, ulu önderin girdiği dersi hayatı boyunca hiç unutmadığını anlattı. Atatürk’ün sıraları arasında dolaşırken kolunun koluna temas ettiğini, o an heyecandan kalbinin duracağını sandığını bildiren Tatlı, Atatürk’ün sınıfı gezerken çekilen, kendisinin de yer aldığı fotoğrafı yıllarca okullarda okutulan çeşitli kitaplarda görüp, onur duyduğunu söyledi. Konuşmasında duygusal anlar yaşayan Tatlı, Atatürk’ün derslerine girdiği o günü şöyle anlattı:
‘KALBİM DURACAKTI’ “19 Kasım 1937’de Adana’ya Ata’nın geleceğini biliyorduk. Okuldan bu konuda duyuru yapılmıştı. İlk anonsta Atatürk’ün gara geldiğini ve caddeden geçeceğini söylediler. Biz pencerelere koştuk. İkinci anonsta okula geleceğini, bir sonraki anonsta ise tarih dersine gireceği söylendi. Bizim sınıfın dersi de tarihti. Bu anonsu duyunca heyecandan birçok arkadaşım ağladı. Ben de çok heyecanlandım. O heyecan karşında dondum, ağlayamadım. Ulu önder Atatürk derse girdiğimde hepimiz ayağa kalktık. Yüce insan bize ‘Oturun geleceğin kültürlü anneleri’ diye hitap etti. Nur gibi bir adamdı, insan bakmaya doyamıyordu, hiç kusursuz bir erkek. Bize 4 soru sordu, hepsini bildik. Bu arada bize Tarsus ile ilgili bilgi de aktardı. Tarsus’tan bahsetti. Bu bölgede daha önce yaşamış Terkeş Kavimi’nden bahsetti. Tarsus’un eski adının da Terkes olduğuna dair bilgiler verdi. Gözleri mavi, saçları sarı ve çok şıktı. Ayrıca sıraların arasında gezerken kolu benim koluma değdi. O an kalbimin duracağını sandım.” Sınıfa Atatürk ile birlikte dönemin bakan ve milletvekillerinin de katıldığını anlatan Tatlı, dersin sonuna doğru Ulu Önder’in sınıfın öğretmenini çağırdığını söyledi. Ata’nın öğretmenle de kısa bir sohbet ettiğini anlatan Tatlı, daha sonra öğrencilerin sevgi seli içinde okuldan ayrıldığını Tarsus’a, Mersin’e ve oradan da Ankara’ya gittiğini söyledi.Ziyaretten bir yıl sonra da Atatürk’ün yaşamını yitirdiğini belirten Tatlı, “Okulumuzu ziyaret ettiği dönemde hasta olduğu söylentileri dolaşıyordu. Ben de hissettim hasta olduğunu. Ziyaretten bir yıl sonra yine okulda yöneticiler tarafından yapılan bir anonsla Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk’ün öldüğü söylendi. Tüm öğrenciler ağlayarak, ağıt yakarak okul bahçesine toplandı. Dizlerimize vurarak, ağladık. Atatürk Parkı’na en yakın okul olduğu için ilk bizim okul parka gitti. Ondan sonra o parka Adana doldu. Çok kalabalıktı. Tüm Türkiye’de durum böyleydi. Çok üzüldük. O yüce insan 10 yıl daha yaşasa her şey farklı olacaktı. Şimdi bazen onunla ilgili ileri geri konuşmalar duyuyorum. Çok üzüyor beni bu konuşmalar. Bu kadar sevilen ve bu denli yararlı işler yapmış bir kişinin aleyhinde konuşulmaması gerekir” diye konuştu. Tatlı, konuşmasının sonunda dakikalarca alkışlandı ve dinleyenler duygusal anlar yaşadı.Fotoğrafa tesadüfen ulaştı KENDİNİ ‘Cumhuriyetin kızı’, ‘Cumhuriyetin ablası’ olarak nitelendiren, ulu öndere yapılan saygısızlıklara, kendini ülkeye adamış Atatürk’e karşı söz edenlere tahammül edemediğini bildiren Remziye Tatlı, ulu önderle birlikte aynı karede olduğu fotoğrafa tesadüfen 15 yıl önce ulaşmış. Çukurova Üniversitesi Balcalı Hastanesi’nin polis merkezinin odasında fotoğrafa rastladığını bildiren Tatlı, “Hastanede arkadaşımın kızı fotoğrafı görmüş. Bana, ‘Polislerin odasında asılı takvimde bulunan fotoğrafta Atatürk’ün yanındaki kız senin çocukluk fotoğraflarına çok benziyor’ dedi. Merak ettim. Ben de hastaneye gittim. Takvimdeki fotoğrafa baktım ki benim” diye anlattı. O zamana kadar yayınlandığı kitaplarda kimsenin dikkatini çekmediğini belirten Tatlı, Adana’da Cumhuriyet kutlamalarında valilik tarafından özel olarak kabul görüyor. Seyhan Belediyesi’nin geçen yıl açtığı ‘Atatürk Seyhan’da’ konulu fotoğraf sergisinde de Atatürk ile birlikte olduğu fotoğrafı yer aldı.Remziye Tatlı’nın daha önce çeşitli tarih ve diğer ders kitaplarında yer alan fotoğrafı, halen ilköğretim okullarında 5'inci sınıflar için okutulan, Ayşe Baş’ın yazdığı Türkçe Ders Kitabı’nın Atatürk Ünitesi bölümünde yer alıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

No Pasaran !