BİR ŞEY YAPMALI

CUMHURİYET İÇİN DEMOKRASİ İÇİN HALK İÇİN GELECEĞİMİZ İÇİN ..................... cemaatlerin yönettiği bir coğrafya olmak istemiyorsak ................. Ama benim memleketimde bugün İnsan kanı sudan ucuz Oysa en güzel emek insanın kendisi Kolay mı kan uykularda kalkıp Ninniler söylemesi

16 Nisan 2010 Cuma

Hürriyet Gazetesi’nin Faşist Yazarı Tartışma Başlattı!

Hürriyet yazarı Yılmaz Özdil’in Ahmet Türk’e yapılan yumruklu saldırıyla ilgili ırkçı destek yazısı, burjuva basında kimilerince eleştirildi, kimilerince ise övüldü. Yılmaz Özdil’in önceki gün Hürriyet gazetesindeki köşesinde yazdığı satırlar tartışmalara neden oldu. Irkçılığını ve faşistliğini gizlemeyen Özdil’in yazısından bazı bölümler şöyle: “Soralım dolayısıyla… Bu ülkenin çocuklarına ateş edip öldürmek “demokratik hak” kabul ediliyorsa, parti liderine girişmek niye “ırkçılık” oluyor?” “Açın gazetelerin internet sayfalarını, bu haberin altına yapılan yorumları okuyun… Yumruğunu “adaletin tokmağı” yerine koyup, Ahmet Türk’ün burnuna inen kişi, bu ülkede pek çok kişinin duygularına tercüman oldu…” Özdil’in yazısına dair tartışmalar da hemen başladı. İşte bazı gazetecilerin Özdil’e tepkileri.

Rahmi Turan (Hürriyet): Kafamdan geçen düşünceleri, Özdil’in yazısında okudum. Benden önce davrandı. Şöyle soruyordu: ‘Bu ülkenin çocuklarına ateş edip öldürmek ‘demokratik hak’ kabul ediliyorsa, parti liderine girişmek niye ‘ırkçılık’ oluyor? Mayın demokrasiyse… Yumruk niye faşizm?’ Yaşanan üzücü olaylar ülke insanlarını bölmenin sonucudur. PKK’lıları savunan ‘Onlar bizim kardeşimizdir’ diyerek işledikleri cinayetleri hoş görüp, ırkçılığın daniskasını yapanlar, her etkinin de bir tepkisi olacağını düşünmelidir.

Ahmet Altan (Taraf): Hürriyet’te, Türk’e vurulan yumruğu ‘adaletin tokmağı’ olarak değerlendiren insafsız bir yazı yayımlandı. Belli ki Kürtleri de Türkleri de öfkeden çıldırtmaya çalışıyorlar. Bu ülkede Hürriyet gibi bir gazete 68 yaşındaki bir adama yapılan rezilce bir saldırıya alkış tutacak hale geldiyse, kışkırtmalar bu boyutlara varıyorsa, bu, çaresizliği ve çaresizlerin her türlü belaya razı olduğunu gösterir.
Ahmet Kekeç (Star): Bu ülkenin bir Basın Konseyi, bir Gazeteciler Cemiyeti, bir Gazeteciler Sendikası, adaleti tesisle yükümlü yığınla ‘tecziye organı’ var ama, titreyip kendine dönmesi için ben bu arkadaşa Erkut abi tarzı bir ceza öngörüyorum: Bunu alsınlar kafasına bidon geçirsinler, eline harita verip mayınlı arazide altı ay yürütsünler… Daha akıllanmıyorsa Ergenekon iddianamesi ve ek klasörlerinden sözlüye kaldırsınlar.
Ertuğrul Özkök (Hürriyet): Her zamanki olağanüstü zekâ, ondan üstün üslup ve espriyle yazılmış bir yazı. İlk okuyuşta insana ‘Acaba Ahmet Türk’e saldıranları mı savunuyor’ dedirten bir yaklaşımla kaleme alınmış. Okurken birden elimi başıma vurdum ve ‘Hay Allah’ dedim. CHP lideri Baykal geçen hafta Van’da saldırıya uğradı. Ben açıp Deniz Bey’e bir geçmiş olsun demedim. Üzerine bir satır yazı bile yazmadım. Peki Samsun’daki saldırı da, Van’daki neydi? Yumruk yerine yumurta. Bu kadar basit mi… Sonra oturup Samsun’daki saldırıya ağır sözlerle girişen başka insanların yazılarını okudum. Benim hatırladığım onların hafızasında da bir Deniz Bey tutukluğu olmuş. Yılmaz Özdil, işte hepimizin hafızasındaki bu tutukluğu çok güzel suratımıza vuruyor.”
Salih Tuna (Yeni Şafak): Özdil’in yazısını okuyunca kan beynime sıçradı: Gel de çakma dedim birader! Öyle zırvalamış ki; çakılacak ağız tokada yakın gelirmiş misali. Yenilir yutulur densizlik değil yaptığı. Bu edepsizliğe susmak mümkün mü?”
Reha Muhtar (Vatan): Böyle komik benzetmeler yapılmaz. Türk’e yapılan saldırıyı ‘toplumsal infial kontenjanından’ haklı göstermek için ‘PKK da terör yapıyor!.. Ona neden ses çıkarmıyorsunuz?’ diye yorum yapılmaz. ‘PKK’ya ses çıkarmıyorsunuz’ deyip, toplumsal infial ve hassasiyetleri arkana alıp, Türk’e yapılan saldırıyı ‘anlaşılabilir’ kılmak faşist bir anlayıştır. (Milliyet)
Kaynak: Atilim

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

No Pasaran !