BİR ŞEY YAPMALI

CUMHURİYET İÇİN DEMOKRASİ İÇİN HALK İÇİN GELECEĞİMİZ İÇİN ..................... cemaatlerin yönettiği bir coğrafya olmak istemiyorsak ................. Ama benim memleketimde bugün İnsan kanı sudan ucuz Oysa en güzel emek insanın kendisi Kolay mı kan uykularda kalkıp Ninniler söylemesi

22 Nisan 2010 Perşembe

ŞİİR-SÖZ

Biri gelir sorarsa
Beni sana sorarsa
Gitti der misin?
Gittigimi söyler misin?
Gidiyorum ben sana
Benimle gider misin?
Özdemir Asaf
Evet, bilirim nereden geldiğimi
Alev gibi doymamış, aç
Yanar, tüketirim kendimi.
Işık olur, ne tutarsam,
Küldür arkamda kalan.
Ben ateşim besbelli.
Friedrich NİETZSCHE
İMZASIZ MEKTUP
Anasına yazdığı mektubu buldular askerin alnında,
bitiremeden daha kapmıştı rüzgar.
Şaşırdılar hangisine vereceklerini bekleyen bunca ananın imzasızdı çünkü.
Kostas PIGADIOTIS
"Bir intihar olayı okuyunca, insana buz gibi ter döktüren şey, pencerenin demirlerinde asılı duran narin ceset değil, intihardan hemen önce o kalpte olup biten şeydir."
Simone De Beauvoir
Uzaktadır her şey; gökyüzü, deniz,
Her an peşimizden koşan gölgemiz,
Özlenen limanlar, yanan yıldızlar.
Uzaktadır her şey; anneler, kızlar...
Uzaktadır her şey, hep... yalnız ölüm,
Her yerde, her an yakınımız, ölüm.
Ahmet Muhip DRANAS
Ve aşk iki kez geldiğinde
Ve iki kez yalan söylediğinde
Bir daha asla sevmemeye karar verdik,
Böylesi adilaneydi,
Bize ve aşkın kendisine...
Ne merhamet dileniriz
Ne de Mucize;
Yaşayacağız,Öleceğiz...
Charles Bukowski
Kelebek.
Son isteğin nedir?
Sorusu,
Çok, çok kolaydır, ilk isteğin nedir?
Sorusundan.
Çünkü,
O soruyu
Kimse kimseye soramadı,
Korkusundan.
Ö. ASAF
Durakta üç kişi
Adam kadın ve çocuk
Adamın elleri ceplerinde
Kadın çocuğun elini tutmuş
Adam hüzünlüHüzünlü şarkılar gibi hüzünlü
Kadın güzel
Güzel anılar gibi güzel
Çocuk
Güzel anılar gibi hüzünlü
Hüzünlü şarkılar gibi güzel
Cemal Sureyya
Derdim: yeter, sakin ol, dinlen biraz artık;
Akşam olsa diyordun, işte oldu akşam,
Siyah örtülere sardı şehri karanlık;
Kimine huzur iner gökten kimine gam.
Bırak, şehrin iğrenç kalabalığı gitsin,
Yesin kamçısını hazzın sefil çümbüşte;
Toplasın acı meyvesini nedametin
Sen gel, derdim, ver elini bana, gel şöyle.
Bak göğün balkonlarından, geçmiş seneler
Eski zaman esvaplariyle eğilmişler;
Hüzün yükseliyor, güleryüzle, sulardan
Seyret bir kemerde yorgun ölen güneşi
Ve uzun bir kefen gibi doğuyu saran
Geceyi dinle, yürüyen tatlı geceyi.
İçe Kapanış / Charles Baudelaire
Ne zaman seni düşünsem
Bir ceylan su içmeye iner
Çayırları büyürken görürüm.
Her akşam seninle
Yeşil bir zeytin tanesi
Bir parça mavi deniz
Alır beni.
Seni düşündükçe
Gül dikiyorum elimin değdiği yere
Atlara su veriyorum
Daha bir seviyorum dağları.
İlhan Berk
Yumulu göz kapaklarımın içindesin sevdiceğim
Yumulu göz kapaklarımın içinde şarkılar
Şimdi orda herşey seninle başlıyor
Şimdi orda hiçbir şey yok senden önceme ait
Ve sana ait olmayan
Nazım Hikmet
Bir kızılderili olsa insan.
Koşan bir at üzerinde boşlukta eğilmiş,
titreyip duran yer üzerinde kısa sürelerle aralıksız titreyip dursa,
üzengilerden çekse ayağını, yani üzengi diye bir şey olmasa,
dizginleri atsa elinden,
yani dizgin diye bir şey olmasa ve önünde uzanan araziye dümdüz biçilmiş bır kır gözüyle baksa
ve derken atın bir boynu ve bir başı olduğunu anımsasa.
F. Kafka
Gül üzülsün gonca açulsun bana sen gül yeter
Ağlasun bülbüllerin ey gonca, tek sen gül yeter
Zati
Bir varmış bir yokmuş"derler hani :
Aşkın küçük sandalı , hayat ırmağının akıntısına kafa tutabilir mi!
Dayanamayıp parçalandı işte sonunda...
Acıları mutsuzlukları karşılıklı haksızlıkları hatırlamaya bile degmez :
Ödeşmiş durumdayız kahpe felekle.
Ve sizler mutlu olun yeter.
Vladimir MAYAKOVSKI
Umutsuzluk seni hapseder, ama kurtuluş bulamazsın o zindanda.
Zayıfın sığınağıdır kelime,
Güçlünün cümlesinden alır intikamını mutlaka."
Ben tek başına ne yapabilirim
Diye düşündü biri
Ve hiçbirşey yapmamaya karar verdi
Ben tek başına ne yapabilirim
Diye düşündü bir öteki
Ve yalnızlığının kuytuluğuna çekildi
Ben tek başına ne yapabilirim
Diye düşündü bir üçüncü
Ve tek başına düşünmeyi sürdürdü
Ben tek başına ne yapabilirim
Diye düşündü yüzbinler
Ve tek başınalıklarını sürdürdüler
Ben tek başına ne yapabilirim
Diye düşündü milyonlar
Milyonlarcaydılar
Ve tek başınaydılar
Bu arada birileri
Onlar adına
Karar vermekteydi
Tek başına olduklarını sananlar
Topluca ortadan kaldırıldılar....
Ataol Behramoğlu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

No Pasaran !