BİR ŞEY YAPMALI

CUMHURİYET İÇİN DEMOKRASİ İÇİN HALK İÇİN GELECEĞİMİZ İÇİN ..................... cemaatlerin yönettiği bir coğrafya olmak istemiyorsak ................. Ama benim memleketimde bugün İnsan kanı sudan ucuz Oysa en güzel emek insanın kendisi Kolay mı kan uykularda kalkıp Ninniler söylemesi

6 Ağustos 2013 Salı

KURT İLE KUZU

bir kurt ile bir kuzu, susayınca aynı dere kenarına gelmişler.kurt derenin üst tarafında,kuzuda alt tarafında durmuş.kuzuyu gören hain kurt, kavgaya tutuşmak için bahane ararmış…
“- neden benim içtiğim suyu bulanıklaştırıyorsun” diye sormuş kuzuya,
 kuzu korkudan titreyerek cevap vermiş                                                    
     “- özür dilerim ama ben böyle bir şeyi nasıl yapabilirim ki ? ben önce senin önünden geçen suyu içiyorum” demiş.
 Kurt bu sözlerin doğruluğuna bozulup                                                   
    “- altı ay önce benim hakkımda kötü konuştun sen demiş. “              
   Kuzu şöyle cevap vermiş.                                                                         
“ – ama o zaman daha doğmamıştım bile” demiş.
        Kurt çok kızmış                                                                                                
   “ – baban kötü konuştu” deyip kuzuyu yemiş.

                                                                          (phaedrus)


Kıssadan hisse
Kurdun ele aldığı sebeplerin sahteliği ortadadır ama…
Baskı yapan önce kendini haklı çıkarmaya çalışır.
 ….
Kurt kuzuyu yemek için bir casus arıyor,yani kuzuyu ya da onu duyanları, hatta belki de kendini,kuzu kötülük yaptığı için onu yemek istediğine inandırmaya çalışıyor.


Not  :

Diktatörler, kararlarına halkın desteğini sağlamak için,genellikle ulusun bütünlüğüne karşı komplo kurmakta olan bir gruptan,gizli bir toplumdan söz ederler,dışarıdan veya iç gruplardan gelen bir tehditten bahsederek halktan onay almaya çalışırlar.

Oysa  

Perikles yüzyıllar öncesinde (peleponnesos savaşı öncesinde ki konuşmasında)  şöyle demokrasi dersi vermiştir.
“ devlet yönetiminde her birey, ait olduğu sosyal sınıfa göre değil, konusunda gösterdiği başarıya göre tercih edilir.”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

No Pasaran !