BİR ŞEY YAPMALI

CUMHURİYET İÇİN DEMOKRASİ İÇİN HALK İÇİN GELECEĞİMİZ İÇİN ..................... cemaatlerin yönettiği bir coğrafya olmak istemiyorsak ................. Ama benim memleketimde bugün İnsan kanı sudan ucuz Oysa en güzel emek insanın kendisi Kolay mı kan uykularda kalkıp Ninniler söylemesi

6 Şubat 2010 Cumartesi

Pınar Sağ için dava açıldı

Pınar Sağ için dava açıldı
Türk halk müziği sanatçısı Pınar Sağ hakkında, yasadışı örgüt TİKKO'nun kurucusu İbrahim Kaypakkaya'yı övdüğü iddiasıyla 2 yıl hapis istemiyle ceza davası açıldı. Pınar Sağ, "Barış ve kardeşliğin öneminden bahsettim. Sanatçı duyarlılığını dile getirdim" dedi. Türk halk müziği sanatçısı Arif Sağ’ın gelini Türk halk müziği sanatçısı Pınar Sağ hakkında, yasadışı örgüt TİKKO’nun kurucusu İbrahim Kaypakkaya’yı övdüğü iddiasıyla 2 yıl hapis cezası davası açıldı. Pınar Sağ, hiçbir şekilde suçu ve suçluyu övme niyetinin olmadığını belirterek “Barış ve kardeşliğin öneminden bahsettim. Sanatçı duyarlılığını dile getirdim” dedi. Tolga Sağ’ın eşi sanatçı Pınar Sağ’ın, 29 Mart yerel seçimleri öncesinde, Tunceli Bağımsız Belediye Başkan adayı Murat Kur’un seçim mitinginde verdiği konser arasında yaptığı konuşma nedeniyle mahkemelik olduğu belirtildi. Sağ’ın, 25 Mart 2009’da düzenlenen mitinginde kısa bir konuşma yaptığı ve Tunceli’de 1973 yılında güvenlik güçleriyle girdiği çatışmada yaralı olarak yakalanan, ardından gördüğü işkence sonucu öldüğü iddia edilen TKP/ML-TİKKO’nun kurucusu İbrahim Kaypakkaya’yı öven cümleler kullandığı ifade edildi. Sağ’ın konserde “Faşist iktidara karşı her zaman dik durmuş Kaypakkaya’nın yoldaşlarına” sözlerini inceleyen Tunceli Cumhuriyet Savcılığı, sanatçı hakkında “suç ve suçluyu övme” iddiasıyla 2 yıl hapis istemiyle dava açtı. İddianamede Sağ’ın TCK’nin 215’inci maddesinde yer alan “suç ve suçluyu övme” suçundan 2 yıl hapis cezasıyla cezalandırılması istendi. Pınar Sağ, “Her zaman işçilerin, emekçilerin, memurların sorunlarını dile getirdim, barış ve kardeşliğin öneminden bahsettim. Hiçbir şekilde suçu ve suçluyu övmek gibi bir amacım da olmamıştır” dedi. Pınar Sağ’ın yargılanmasına, 10 Mayıs günü Tunceli Sulh Ceza Mahkemesi’nde başlanacak.
6 Şubat 2010

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

No Pasaran !