BİR ŞEY YAPMALI

CUMHURİYET İÇİN DEMOKRASİ İÇİN HALK İÇİN GELECEĞİMİZ İÇİN ..................... cemaatlerin yönettiği bir coğrafya olmak istemiyorsak ................. Ama benim memleketimde bugün İnsan kanı sudan ucuz Oysa en güzel emek insanın kendisi Kolay mı kan uykularda kalkıp Ninniler söylemesi

24 Haziran 2010 Perşembe

A King in New York

A King in New York
King ve Cocuk arasında gecen bir Diyalog ( yer yer monolog :) )
K- Ne okuyorsun?
Ç...- Karl Marx.
K- Komünist misin?
Ç- Karl Marx okumak için komünist olmak mı gerekiyor?
K- Değerli bir cevap.
K- Komünist değilsen nesin peki?
Ç- Hiçbir şey.
K- Hiçbir şey mi?
Ç- Tüm iktidar modellerini reddediyorum.
K- Ama birisinin hükmetmesi şart.
Ç- Hükmetmek lafını tasvip etmiyorum.
K- O halde başkan diyelim.
Ç- Hükümet Başkanlığı politik güçtür. Ve politik güç halkı bastırmanın resmi adıdır.
K- Çıkarttığı dergi nedir?
Ö- Günlük olayların yorumu.
K- Genç bey, politika gereklidir.
Ç- Politika halkın itaat etmesi gereken kurallardır.
K- Bu ülkede kanunlar empoze edilmiyor hür vatandaşlar kabul ediyor.
Ç- Ülkeyi biraz gezerseniz öyle olmadığını anlarsınız.
K- Bitirmeme fırsat vermedin.
Ç- Herkes sıkı kontrol altında. Pasaport olmadan parmak oynatamazlar. İnsan haklarını ihlal ediyorlar. Politik despotların silahı gibiler. Onlar gibi düşünmüyorsan pasaportunu elinden alıyorlar. Ülkeden çıkabilmek hapisten kaçmaktan beter. Bir ülkeye girebilmek iğnenin gözünden geçebilmek kadar zor. Seyahat etme hürriyetim var mı?
K- Gayet tabi.
Ç- Pasaportum varsa.
K- Konuşmama izin ver.
Ç- Sadece pasaportu olan. Hayvanların pasaporta ihtiyacı var mı?
K- Bitti mi?
Ç- Bu atom sürati çağında, pasaportsuz insan ne ülkeden çıkabiliyor, ne de içeri girebiliyor.
K- Sus biraz, beni dinle.
Ç- Konuşma hürriyeti var mı?
K- Senden başkasına yok.
Ç- Hür teşebbüs?
K- Pasaporttan bahsediyoruz.
Ç- Monopoller çağındayız.
K- Şimdi lütfen sus.
Ç- Araba fabrikası kurup araba tröstüyle rekabet edebilir miyim?
K- Bir söz söyleyebilsem.
Ç- Bakkal açıp süper marketlerle rekabet edebilir miyim?
K- Sus artık.
Ç- Rekabet imkansız. Monopoller hür teşebbüsü tehdit ediyor. 60 yıl önceye kıyaslarsan.
K- Sen neredeydin 60 yıl önce?
DÇ- Büyük büyükbabasının gözündeki bir parıltıydı.
K- Tamam, bitirdin mi? Şimdi sıra bende. Ne kadar yanlış düşündüğünü anlatayım. İlk olarak......söyleyeceğimi unuttum.
Ç-Ya atom bombası? İnsanlığa atom enerjisi gerekirken atom bombası üretmek cürüm.
K- Beni suçlama. Ben atom bombasına karşıyım.
Ç- Medeniyeti yok edip hayata son vermek istiyorsun.Daha hala 19. yüzyılda yaşadığımızı düşünüyorsun.
K- Tahtımı atom bombasına karşı olduğum için kaybettim.
Ç- Senin gibiler atom bombasının her sorunu çözeceğini düşünüyor.
K- Çok bilmiş, beni dinle.
Ç- Bugün insanlarda çok güç var. Roma İmparatorluğu Sezar'ın katliyle çöktü. Niye? Çok güçten dolayı. Feodalite, Fransız Devrimi'yle yok oldu. Niye? Çok güçten dolayı. Bugün tüm dünya havaya uçacak. Niye? Çok güçten dolayı. Gücün tek bir elde toplanması hürriyetleri tehdit ediyor. Bireyleri aşağılıyor ve mağdur ediyor. Birey nerede?
K- Bilmem.
Ç- Terör onu yok etti çünkü o sevgi yerine nefret dolu. Medeniyetin kurtulması için iktidara karşı savaşmalıyız. İnsan şerefi ve barış sağlanana kadar.
K - KİNG (as charlie chaplin)
Ç - ÇOCUK (as micheal chaplin)
Ö - ÖĞRETMEN
DÇ- DİĞER ÇOCUK

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

No Pasaran !