BİR ŞEY YAPMALI

CUMHURİYET İÇİN DEMOKRASİ İÇİN HALK İÇİN GELECEĞİMİZ İÇİN ..................... cemaatlerin yönettiği bir coğrafya olmak istemiyorsak ................. Ama benim memleketimde bugün İnsan kanı sudan ucuz Oysa en güzel emek insanın kendisi Kolay mı kan uykularda kalkıp Ninniler söylemesi

24 Aralık 2009 Perşembe

PİRAYE'YE MEKTUP

Karıcığım,
Bayram geçti. Nasıl geçirdin, diye sormuyorum. Yalnız araya giren bayram mektuplaşmalarımızın, temposunu ağırlaştırdı. Hele bir müddet, muhterem müdürümüzün rahatsızlığı gelen mektupların geç okunmasına sebep verdiği ve bu suretle senden gelen mektuplar elime geç geçtiği için bir hayli üzüldüm.Vedat geldi. Görüştük. Ne de olsa, onu görünce seni görmüş gibi oldum. İpekçiler'le para meselesi hakkında görüştük. Onun ümidi var. Bana altı lira verdi. Bir lirasıyla pul aldım. Artık mektuplarım bir zaman pullu olacak. Darübedayi'den de alacak varmış. Onu alırsın o paranın içinde bana bir metelik bile göndermezsin.Ceketi yeleği aldım.İki gözümNe olur sen de bana yazdığın mektuplardan birisinin tepesine ''Kocacığım'' diye yazsan... Bunu bekledim... Nihayet dayanamadım. Söyledim.Bacağım iyi... Yalnız canım çok sıkılıyor... Bilmem neden? Acayip daüssılalı bir can sıkıntısı. Eskiden etrafımdaki insanları bir romancı gibi, bir senaryocu gibi tetkik ediyor, onların birbirlerinin taban tabana zıddı olan renklerle dokunan ruhlarını görmek beni eğlendiriyordu. Şimdi. Artık hepsini tanıyorum. Bir ikisini seviyorum. Hiçbirine kızmıyorum ve bunun için bir ikisinden gayrısı bana cansız eşya tesiri yapıyorlar... En kötü şey insanın muhiti ile bitaraf bir münasebette bulunması...Suzan'ın beni sorması hoşuma gitti. Memet'im burnumda tütüyor. Vedat'tan bir sürü resimler aldım. Senin tek resmini bekliyorum. Pastelle renkli bir kafanı yapacağım. Benim kalbimde kalan renklerinle. Kalbimin gözüyle.Yeni Adamlar'ı aldım. Çok kötü çıkıyor. Eski nüshaları daha dolgundu. Mamafi sen yine bana onları göndermekte devam et.Tütünüm bol! Bir şiire başladım, ismi ''Hatıralar''.
Sana başlangıcını yazayım:Hapisane,akşam,bahar...Hatıralarhatıralar!..Hatıraların teker tekerkımıldandıkları yer,duyuldukları saatkoklandıkları mevsim!Bir resim:Ne çerçevene altında isim...Bakıyor bana:demirlerinduvardaki gölgeleri içinden...Belkibu onundur,belki ötekisinin.Belki de ikisinin!..Biri nerde şimdi?Öbürü nerde?Ben nerdeyim?Görünmeyen kuşlar gibi aşarakdağı, denizi,yalnız hatıralarbağlıyor bizi...Vedat'a rica ettim bana büyükçe bir İngilizce-Türkçe lügat gönderecek. O zaman İngilizceye daha çok çalışabileceğim...
Senden istediklerim:
1. Resim
2. Mektup
Nazım

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

No Pasaran !