BİR ŞEY YAPMALI

CUMHURİYET İÇİN DEMOKRASİ İÇİN HALK İÇİN GELECEĞİMİZ İÇİN ..................... cemaatlerin yönettiği bir coğrafya olmak istemiyorsak ................. Ama benim memleketimde bugün İnsan kanı sudan ucuz Oysa en güzel emek insanın kendisi Kolay mı kan uykularda kalkıp Ninniler söylemesi

19 Mart 2010 Cuma

Öğrencilerin okuldan atılmasına tepkiler büyüyor

Öğrencilerin okuldan atılmasına tepkiler büyüyor
Eğitim-Sen, TEKEL işçilerine destek verdikleri için okudukları İstanbul Çekmeköy Mehmetçik Lisesi'nden atılan 24 öğrenciye destek verdi. Eğitim-Sen, yapılan uygulamaya tepki göstererek, cezaların geri alınması için gerekli girişimlerin yapıldığını kaydetti. Eğitim Sen Merkez Yönetim Kurulu'nun yaptığı açıklamada, 25 Şubat'ta Mehmetçik Lisesi'nde okuyan 200 öğrencinin TEKEL işçileriyle dayanışma sergilemesi sırasında okul yönetiminin öğrencileri tehdit ederek etkinliği bitirmelerini istediği ve önceden belirlenen 24 öğrencinin okulla ilişiğinin kesildiğini ileri sürdü. Açıklamada öğrencilere 'ders boykotu', 'slogan atmak' ve 'öğretmenlere karşı gelmek' gibi gerekçelerle tasdikname verildiği kaydedildi. Eğitim-Sen açıklamasında şöyle denildi: "AKP Hükümeti ve destekçileri dışında neredeyse tüm Türkiye'nin desteği almış olan TEKEL işçileriyle dayanışma içinde oldukları için 24 öğrencinin okuldan atılması kabul edilebilir bir durum değildir. İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü'nün bu kararı, TEKEL direnişinden ve bu direnişin sahiplenilmesinden duyulan rahatsızlığın açık bir ifadesidir." Öğrencilere verilen cezaların geri alınması için gerekli girişimleri başlattığını açıklayan Eğitim Sen, "Yaşanan bu haksız uygulama karşısında öğrenci ve velilerimiz yalnız olmadıklarını bilmelidir. Söz konusu karar geri alınmalı, TEKEL işçilerinin haklı ve meşru eylemleri karşısında gelecekte tıpkı TEKEL işçileri gibi güvencesiz çalışmamak kaygısıyla hareket edip duyarlılık gösteren öğrencilere cezalandırma yerine duyarlılıklarından ötürü teşekkür edilmelidir" dedi. DİSK: Eğitim sistemindeki sorunlar çözülmeli DİSK Genel Sekreteri Tayfun Görgün ise, eğitim sistemini eleştirerek, acil çözüm istedi. Görgün, "Toplumsal hafızamızda 'Manisalı Gençler'i aklan getiren bu olay ilk değil ve eğitim sistemindeki temel parametreler değiştirilmeden, gerici-ırkçı kadrolaşmalar dağıtılmadan son da olmayacaktır" dedi. Görgün, "AKP, eğitim iş kolu sendiklerin, öğrencilerin öğrenci ve veli örgütlerinin taleplerine kulaklarını tıkayarak, kendi bildiğini okumayı temel politika edinen bir anlayışla, eğitim sisteminin sorunlarının çözümünü demokratik, bilimsel eğitimde değil, gerici-faşizan bir eğitim sisteminde olduğunu göstermektedir" dedi.
TÜRK-İŞ: Ceza geri alınsın
TÜRK-İŞ Yönetim Kurulu, İstanbul Çekmeköy Mehmetçik Lisesi'nden atılan öğrencilerle ilgili bir açıklama yaptı. Açıklamada, "İstanbul Çekmeköy Mehmetçik Lisesi'ndeki bir grup öğrencinin TEKEL işçilerinin mücadelesine destek vermek amacıyla yaptıkları eylem nedeniyle okulla ilişkilerinin kesilmesinin, maksadını aşan bir ceza" olduğu belirtildi. Açıklamada, şöyle denildi: "Milli Eğitim Bakanlığı'nın her çocuk ve genci eğitim sistemimizin bir parçası haline getirmeye çaba sarfettiği günümüz koşullarında, okul yönetiminin öğrencilerine verilebilecek en son cezayı ilk fırsatta vermesi yani okulla ilişiklerini kesmesi, toplum vicdanında rahatsızlık yaratmıştır. Öğrencilerimizin öncelikli görevi elbette ki öğrenim sürecine ilişkin sorumluluklarını yerine getirmektir. Ancak toplumsal olaylara karşı duyarlılık göstermeleri ve TEKEL işçileri ile dayanışmak istemeleri okuldan atılma nedeni olmamalıdır. İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ile Okul yönetimini bu ağır cezayı geri almaya çağırıyor, gençlerimizin öğrenimlerine aynı okulda devam etmelerinin sağlanmasını bekliyoruz."
19 Mart 2010

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

No Pasaran !