BİR ŞEY YAPMALI

CUMHURİYET İÇİN DEMOKRASİ İÇİN HALK İÇİN GELECEĞİMİZ İÇİN ..................... cemaatlerin yönettiği bir coğrafya olmak istemiyorsak ................. Ama benim memleketimde bugün İnsan kanı sudan ucuz Oysa en güzel emek insanın kendisi Kolay mı kan uykularda kalkıp Ninniler söylemesi

12 Mart 2010 Cuma

ROGER WATERS'DAN MEKTUP

Roger Waters`in Şili depremi sonrası bölgedeki bir DJ`e yazdığı mektup.
Sevgili Hernan,Seni Şili`deki diğer olaylar gibi gayet iyi hatırlıyorum. Şili izleyicisi başka yerdekilerle kıyaslanamaz.Ne korkunç bir felaket!Ben para gönderebilirim ve göndereceğim. Lütfen bana iş birliği yapmak için en iyi yolu söyle. Belki şahsi belki mahalli seviyede? Çek veya büyük bir kuruluş yoluyla?Bu şaka değil ve abartmak istemiyorum ama eğer bu deprem Haiti`den biraz önce olmuş olsaydı...Tümü değil ama bir çok Amerikalı daha önce çok sayıda meşhurlar tarafınıdan yürütülen para toplama kampanyaları sayesinde "deprem yorgunu" oldular. Ben onları suçlamıyorum. Ve onlar ellerinden geleni yapmaya çalıştılar fakat bana göre felaket yardımlaşması bir vakfın veya kişilerin görevi olmamalıdır. Bunun küresel bir zorunluluğu olmalıdır.Neden büyük felaketlerde insanlığın temel ihtiyaçlarının karşılanması için küresel bir fon oluşturulmaz ki?Benim cevabım;KORKU!Amerika vatandaşlarının vergisinin %40`ını savunmaya (silahlara) harcamaktadır. Her yıl yaklaşık 1 trilyon doların üzerinde. Neden?Neden Saddam Hüseyinden korkarsınız? yada Hugo Chavez den? yada Kuzey Koreden? yada Fransadan? yada Nikaragua`dan? yada İran`dan? yada Kanada yada Rusyadan? Pardon onlar artık bizim dostumuz. Yada Çin`den? pardon tekrar...Her neyse, sanırım demek istediğimi anladın.Duyduğuma göre ülkenin yeniden inşaası için 15 milyar dolara ihtiyaç varmış, yani Amerikan savunma bütçesinin %1.5`ğuna. Yaklaşık dünyanın savunma harcamalarının %0.75`ine.Daha ortak hislerle veren paylaşan bir dünya hayal etsene...Yıkmak yerine yapmaktan daha çok zevk alırdık.Nefret yerine sevgiden daha çok zevk alırdık.Ancak ne yazık ki KORKU`nın bir de müttefiki var HIRS.Gelişmiş devletlerin kıskançlık hırslarıyla, silah endüstrisinden servetler kazanılıyor.Biz insanlar, Dwight D Eisenhower`ın askeri endüstri kompleks`i diye adlandırdığı doktrini kabullerimizle savaşları kışkırtıyoruz.Tabi ki bu onun fikri değildi ama reklamcıları konuşmalarını o şekilde yazdılar. Fakat o aynı zamanda şunu da demişti: "Yapılan her silah, indirilen her savaş gemisi, atılan her roket, sonuç olarak aç olan, beslenemeyen, soğukta ve korunakta olmayandan çalınmıştır."Şu an Şili`de binlercesi açlık içinde, beslenemeyen, soğukta ve korunaksız ortamda.Biz insanlar, sıradan insanlar, onlardan çaldık bunları.
Arkadaşın,Roger Waters
Not:Parayı nereye göndereceğim?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

No Pasaran !