BİR ŞEY YAPMALI

CUMHURİYET İÇİN DEMOKRASİ İÇİN HALK İÇİN GELECEĞİMİZ İÇİN ..................... cemaatlerin yönettiği bir coğrafya olmak istemiyorsak ................. Ama benim memleketimde bugün İnsan kanı sudan ucuz Oysa en güzel emek insanın kendisi Kolay mı kan uykularda kalkıp Ninniler söylemesi

22 Ağustos 2009 Cumartesi

DEVAM...

BENİM BİR DİNİM YOK
" Benim bir dinim yok ve bazen bütün dinlerin denizin dibini boylamasını istiyorum. Hükümetini ayakta tutmak için dini kullanmaya gerek duyanlar zayıf yöneticilerdir, adeta halkı bir kapana kıstırırlar. Benim halkım demokrasi ilkelerini gerçeğin emirlerini ve bilimin öğretilerini öğrenecektir. Batıl inançlardan vazgeçmelidir. İsteyen istediği gibi ibadet edebilir. Herkes kendi vicdanının sesini dinler. Ama bu davranış ne sağ duyulu mantıkla çelişmeli ne de başkalarının özgürlüğüne karşı çıkmasına yol açmalıdır."
(KAYNAK; Andrew Mango, Atatürk syf: 447 )
ÇARŞAFLI KADINLAR HAKKINDA DÜŞÜNCESİ
( peygamber efendimizin hanımıda çarşaflıydı)"Kimi yerlerde kadınlar görüyorum ki, başına bir bez, ya da bir peştemal ya da benzer birşeyler takarak yüzünü, gözünü gizler ve yanından geçen erkeklere karşı ya arkasını çevirir, ya da yere oturarak yumulur. Bu durumun anlamı, gösterdiği nedir? Efendiler, uygar bir ulusun anası, ulusun kızı bu şaşırtıcı biçime, bu vahşi duruma girer mi? Bu durum ulusça çok gülünç gösteren bir görünüştür. Hemen düzeltilmesi gerekir. " (Kaynak : Atatürk Söylev ve Demeçleri, Cilt 2, sf : 217)
HOCALARI TOPTAN KALDIRMALIYIZ
Kazım karabekirden dinliyoruz; atatürk: Hocaları toptan kaldırmadıkca hiç bir iş yapamayız.Bugunkü kudret ve prestijimizle bu inkilabı yapmazsak,başka hiçbir zaman yapamayız..
kaynak:emre yayınları Aralık 1991 s.165

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

No Pasaran !