BİR ŞEY YAPMALI

CUMHURİYET İÇİN DEMOKRASİ İÇİN HALK İÇİN GELECEĞİMİZ İÇİN ..................... cemaatlerin yönettiği bir coğrafya olmak istemiyorsak ................. Ama benim memleketimde bugün İnsan kanı sudan ucuz Oysa en güzel emek insanın kendisi Kolay mı kan uykularda kalkıp Ninniler söylemesi

12 Haziran 2009 Cuma

İŞ AHLAKI (ALİ HOCADAN ÇALINTI:))

Bu yazı bir Kızılderili kitabesinden alınmıştır.
Yalan
Tohumdur.
Bire kırk verir.
Verdiği kırkın her biri bir tohumdur ki o da bire kırk verir.
Bilgi de tohumdur.
Bire yüz verir.
Verdiği yüzün her biri
Bir tohumdur ki;sana bilgelik, torunlarına da ilham verir.
Zeka
Sudur.
Tohumları yeşertir.
Yalanı da bilgiyi de.
Yetenek
Topraktır.Ne ekersen onu biçersin.
Ekmezsen üzerinde ayrık otları biter.
Emek
Güneştir.
Tohuma da suya da toprağa da hayat verir...

Toprak

“Bizim için dağlar, göller, ırmaklar,pınarlar,vadiler,ormanlar,mükemmel güzelliklerdir. Kuşlar,böcekler ve hayvanlar yeryüzünü insanoğlunun anlayamayacağı bilgi ile doldurulmuşlardır. Biz doğa aşığıyız. Yeryüzünü, yeryüzüne ait her şeyi sevdik,sevgimiz yaşımızla birlikte büyüdü.Toprağa dokunmak deri için şifadır, yaşlılar ayakkabılarını çıkarıp toprak üzerinde çıplak yürürler.bizim çadırlarımız toprak üzerinde kuruludur. Uçan kuşlar dinlenmek için toprağa gelirler.yaşayan her şey için son durak topraktır. Toprak rahatlatır, kuvvetlendirir, temizler, tedavi eder.İşte bu yüzden yaşlılarımız, yere otururlar.onlar için toprağa oturmak, uzanmak , daha derin düşünmenin, kuvvetli hissetmenin yoludur, böylece hayatın sırlarını daha açık görebilirler. "

Ayakta Duran ayı, Siyu kabilesi.

Kızılderili

“Hayvanlar olmadan insan nedir ki ?Eğer bütün hayvanlar kaybolup giderse, insanoğlu büyük bir ruh yalnızlığı içinde ölecekler. Hayvanlara ne olduysa insanlara da aynısı olur. Her şey birbirine bağlıdır. Yerkürenin başına gelen, yerkürenin çocuklarının da başına gelir."

Seatte,Suqwamish Duwamish Kabilesi

Hırsızların en büyüğü Al Capone :

" Çocukluğumda Tanrı’ya her gece bana bir bisiklet vermesi için dua ederdim.Baktım böyle olmuyor,ben de tuttum bir bisiklet çaldım ve geceleri Tanrı’ya beni affetmesi için dua etmeye başladım.”

Korkularımız

*İnsanların çoğu kaybetmekten korktuğu için sevmekten korkuyor.

*Sevilmekten korkuyor, kendisini sevilmeye layık görmediği için.

*Düşünmekten korkuyor, sorumluluk getireceği için.

*Konuşmaktan korkuyor, eleştirilmekten korktuğu için.

*Duygularını ifade etmekten korkuyor, reddedilmekten korktuğu için.

*Yaşlanmaktan korkuyor, gençliğin kıymetini bilmediği için.

*Unutulmaktan korkuyor, dünyaya bir şey vermediği için.

*Ve ölmekten korkuyor aslında yaşamayı bilmediği için.

W. Shakespeare

KardeşimÜnlü Rus yazarı Lev Tolstoy akşam yürüyüşüne çıktığı sırada, yanına son derece zayıf ve halsiz bir dilenci yaklaştı. Tolstoy adamın günlerdir doğru dürüst bir şey yiyemediğini hemen anladı. Durdu ve biraz para çıkarmak için elini cebine götürdü.Ancak, cebinden bir kuruş bile çıkmadı! Tolstoy, adama yardım edemediği için son derece üzülmüştü. Dilencinin yıpranmış kirli ellerini tuttu ve özür dileyen bir ses tonuyla: Beni affet kardeşim; dedi. Yanımda sana verebilecek hiçbir şeyim yok. Dilencinin solgun ve yorgun yüzü birden aydınlandı. Hayır, benden özür dileme dedi dilenci. Sen bana çok büyük bir hediye verdin. Bana 'kardeşim' dedin!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

No Pasaran !