BİR ŞEY YAPMALI

CUMHURİYET İÇİN DEMOKRASİ İÇİN HALK İÇİN GELECEĞİMİZ İÇİN ..................... cemaatlerin yönettiği bir coğrafya olmak istemiyorsak ................. Ama benim memleketimde bugün İnsan kanı sudan ucuz Oysa en güzel emek insanın kendisi Kolay mı kan uykularda kalkıp Ninniler söylemesi

13 Mayıs 2009 Çarşamba

BİR KOMİK ADEM- ŞİİR

Bir Komik Adem Gözleri, kulakları, elleri, ayaklarıyla, han hamam, apartıman ve konaklarıyla, çatal, bıçak, tabak ve bardaklarıyla, 16 sayfaları, baskı makinaları-tanklarıyla, yamak ve yardaklarıyla hücuma kalktılar! .. hele içlerinde öyle bir tanesi var, öyle bir tanesi var ki: İnsanın yüzüne öyle bakar, Öyle melûl bakar ki: toka edersin eline papelini. Ve sıkar sıkmaz onun belini sivri dilli, zilli bir bebek gibi çırpar elini.. O komik bir âdemdir. Portakal oğlu zâdemdir. * Han, hamam, apartıman ve konaklarınızla, çatal, bıçak, tabak ve bardaklarınızla, yamak ve yardaklarınızla hücuma kalktınız! Hak varsa eğer, hücuma kalkmak hakkınız.. Efendiler, ikinizle teker teker paylaştık kozumuzu! şimdi sıra onun, gelsin o! ! Gel. Sen: İtlerini öne itip karanlıkta yol kesen hatip! ! ! Sen: Beşinci Mehmedin saltanatını, Halifenin altın nallı kır atını, papellerin kat katını ve teneke suratını, doldurup torbana sıska sırtında taşıyorsun.. Torbanı doldurmak için yaşıyorsun. Bana gelince ben: geniş omuzlarımda dimdik bir kelle taşıyorum. Ve yaşıyorum: kellemin içindeki için.. Farkındayım niçin: kan fışkırıyor bana bakan 'ateş feşan? ! ' gözlerinden... Ve niçin: cümleler ezberlemişsin Fehim Paşanın sözlerinden... Fehim Paşanın hayrülhalefi, bize sökmez afi.. Çıkmak istediğim yaldızlı merdiven yok. Kalbimin elinde ipekli eldiven yok.. Çıplak bir yumruk gibi kalbimi soymuşum. Kellemin içindeki için, kellemi koymuşum.. Sen... Hayır... Seninle böyle konuşmak istemem.. Hem, ben ki yegâne asaleti dişli düşmanla boğuşmakta bulanım, seninle boğuşmak istemem.. Sen bir komik âdemsin. Portakal Oğlu zâdemsin. toka ederler papelini, sıkarlar senin belini, sivri dilli, zilli bir bebek gibi çırparsın elini. Sen bir komik âdemsin! .. Sen... Fehim Paşanın hayrülhalefi......................... Bu kadarı kafi....... . Nazım Hikmet Ran

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

No Pasaran !