BİR ŞEY YAPMALI

CUMHURİYET İÇİN DEMOKRASİ İÇİN HALK İÇİN GELECEĞİMİZ İÇİN ..................... cemaatlerin yönettiği bir coğrafya olmak istemiyorsak ................. Ama benim memleketimde bugün İnsan kanı sudan ucuz Oysa en güzel emek insanın kendisi Kolay mı kan uykularda kalkıp Ninniler söylemesi

28 Mayıs 2009 Perşembe

EMEKÇİ-ÖZGÜRLÜK MAHKUMLARI

işkencede günlerce
özgürlük mahkumları
sayısı on binlerce
özgürlük mahkumları
kelepçeli elleri
kollarında zincir var
haykırıyor dilleri
zincirleri şakırdar
akşam boş duran saha
zindan oldu sabaha
kimisi çocuk daha
özgürlük mahkumları
sizleri tutan onlar
onlara yakın sonlar
peşinizde milyonlar
özgürlük mahkumları
vatan ağalı beyli
mahkumlar isyan huylu
işçi emekçi köylü
özgürlük mahkumları
1955 yılında Maraş’ta doğdu. Asıl adı Ali Haydar Levendiz’dir. İlkve ortaokulu Maraş'ta okudu. Dönemin politik koşulları nedeniyle meslek lisesinin 2. sınıfından ayrıldı.Bağlamayı ilk kez babasından dinledi. Küçük yaşlardan itibaren yöresindeki aşıklardan geleneği öğrendi. Önceleri usta malı türküler çalıp söyleyen Emekçi, zamanla kendi şiirlerini türküleştirmeye başladı.Özellikle Mahzuni, Meçhuli ve İhsani gibi aşıklardan etkilendi.İlk kasetini 1973, ilk plağını ise 1975 yılında çıkardı. Bunu izleyen yıllarda kovuşturmaya uğradı ve tutuklandı. Bir süre cezaevinde kaldı.Mahzuni, Nesimi Çimen, İsmail İpek ve İhsani’yle çeşitli turnelere katılan Emekçi, özellikle politik türküleriyle tanındı. Ancak giderek sevgi ağırlıklı olmak üzere çeşitli konulara yönelerek bu anlamda da birçok örnek verdi.1980’den beri Almanya’da yaşayan ozan, Kanada’dan Avustralya’ya birçok ülkede konserler verdi. Son yıllarda değişik konularda türküler de yazan Emekçi’nin eserleri birçok sanatçı ve grup tarafından seslendirildi.Emekçi’nin şiirleri değişik ülkelerde, çeşitli dergi, gazete ve araştırmada yeraldı.Bugüne dek yaklaşık 20 kaset/CD ve 4 tane 45’lik plak hazırlayan Emekçi’nin, şiirlerinin bir bölümünün topladığı »Özgürlük Mahkumları« (1996) ve destan niteliğindeki »Feryad u İsyan« (1998) adlı kitapları yayımladı.
Keyfim Yok Taş kesilme uzak çağrılarıma
Duy sesimi gönül dostu keyfi yok
Derman ol gül yüzlüm ağrılarıma
Soldum sam yelleri esti keyfim yok
Kıraç dağ başında sürü yayladım
Yayladım da kara yeri boyladım
Özümü sözüme kurban eyledim
Ruhumu ihtiras bastı keyfim yok
Eğil deli gönül bir dosta eğil
Dostu hak bil dostun hakkından sayıl
Aklım gönlüm ile barışık değil
Emekçi kendine küstü keyfim yok
Nerdesin Istırabı gülsuyuna bandılar
Gülüm seni arar oldum nerdesin
Ayrılığı altın tasta sundular
Ölüm seni arar oldum nerdesin
Ardı olmayanın derdi çok olur
Leşini yemeye kurdu çok olur
Ömrü sürgün geçer yurdu çok olur
Elim seni arar oldum nerdesin
Memleketim Maraş
Emekçi adım
Yoruldu gençliğim yoruldu tadım
Kendimi kimseye anlatamadım
Dilim seni arar oldum nerdesin

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

No Pasaran !