BİR ŞEY YAPMALI

CUMHURİYET İÇİN DEMOKRASİ İÇİN HALK İÇİN GELECEĞİMİZ İÇİN ..................... cemaatlerin yönettiği bir coğrafya olmak istemiyorsak ................. Ama benim memleketimde bugün İnsan kanı sudan ucuz Oysa en güzel emek insanın kendisi Kolay mı kan uykularda kalkıp Ninniler söylemesi

30 Mayıs 2009 Cumartesi

ZOR ZANAAT

masanın örtüsü mavi basmaüstünde yalansızgüler yüzlücesur kitaplarımız dururyeşillikten dönmüşüm anacığımkendi memleketimdedüşman kalesindegecenin saat birilambayı söndürmedikyanımda karım yatarkarım 5 aylık,gebeliğindeetim etine değendeelimi karnına koyanda,bebek kıpır kıpır kıpırdardalda yaprak,suda balık,rahimde insan yavrusuyavrum...yavrumun pembe yünden zıbınıanası ördübedeni benim karısımla bir karışkolları şu kadarcıkyavrum...kız olursa tepeden tırnağa anasına benzesin istiyorum oğlan olursa bana kız olursa ela ela baksın oğlan olursa maviş mavişyavrum...yavrum öldürülmesin istiyorum yirmi yaşında oğlan olursa cephelerde,kız olursa sığınaklarda gece yarıları yavrum...kız olsun oğlan olsun,kaç yaşında olursa olsun yavrum düşmesin istiyorum hapislere güzelden ,haklıdan,barıştan yana diye fakat malum...kızım yahut oğlum gecikirse suların ışıması dövüşeceksin ve hatta.. yani haylice müşkül zanaatmış bizde bugün babalık zanaatı dagecenin saat biri,lambayı söndürmedik.belki yarım saat sonra, belki sabaha karşıgene basılabilir evim,beni alıp götürürlerkitaplarımızla beraberyanımda birinci şubeninkilerdönüp bakarımdurur kapıda karım eşiğin üzerindeuçar entarisi sabah rüzgarındayüklü agır karnındabebek kıpır kıpır kıpırdar.
NAZIM HİKMET

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

No Pasaran !