BİR ŞEY YAPMALI

CUMHURİYET İÇİN DEMOKRASİ İÇİN HALK İÇİN GELECEĞİMİZ İÇİN ..................... cemaatlerin yönettiği bir coğrafya olmak istemiyorsak ................. Ama benim memleketimde bugün İnsan kanı sudan ucuz Oysa en güzel emek insanın kendisi Kolay mı kan uykularda kalkıp Ninniler söylemesi

30 Mayıs 2009 Cumartesi

ÇAV BELLA

Çav Bella ne demektir? (bella ciao) nedir? Çav Bella şarkısı İtalya’da Mussolini döneminde anti-faşist , anarşist , komünist , sosyalist grupların marşıdır. Bu sözlerin yazarı bilinmemektedir , ve melodisi eski İtalyan Halk Şarkılarından Po Valley adlı şarkının melodisine benzemektedir . Çav Bella (bella ciao) tarihi anlamı İtalyan folk müziğinin en popüler örneği olan bu şarkı ilk olarak po ovası‘nda sefil koşullarda çalışan işçilerden yükselmiş bir feryattır. Daha sonra, ikinci dünya savaşı yıllarında ise, değiştirilmiş sözlerle faşizme ve mussolini’nin her türlü politikasına karşı çıkan, çok kıyım görmüş, çok zorluktan geçmiş (ama sonunda emellerine ulaşmış) partigiani’lerin marşı haline gelmiştir. Hatta bütün dünya’da coşkuyla söylenen bir marş olmuştur. Hemen hemen her dile çevrilmiştir. Çav Bellanın Türkçe Sözleri
Bir sabah uyandım
Elveda güzellik ,
elveda güzellik ,
elveda güzellik elveda elveda elveda
Bir sabah uyandım Ve işgalcileri buldum
Ey partizan beni uzaklara götür
Ey partizan beni uzaklara götür
Ölümün yaklaştığını hissediyorum Eğer ben ölürsem partizanca
Eğer ben ölürsem dağlarda
Sen gömmelisin beni Beni daha göm
Sen gömmelisin beni
Güzel çiçeğin gölgesinin altına Güneş doğacak açacak çiçek
Gelip geçenler diyecek merhaba
Merhaba ey kızıl çiçek O kızıl çiçek partizanındır
Özgürlük (sosyalizm) için düşmüş yoldaşlardan armağandır bize
Simgesidir özgürlüğün

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

No Pasaran !