BİR ŞEY YAPMALI

CUMHURİYET İÇİN DEMOKRASİ İÇİN HALK İÇİN GELECEĞİMİZ İÇİN ..................... cemaatlerin yönettiği bir coğrafya olmak istemiyorsak ................. Ama benim memleketimde bugün İnsan kanı sudan ucuz Oysa en güzel emek insanın kendisi Kolay mı kan uykularda kalkıp Ninniler söylemesi

28 Mayıs 2009 Perşembe

KIVIRCIK ALİ

AĞLAR OLDUM
Birak beni beni bana oy
Ne yaptigimi bileyim oy
Biktim bu tatli canimdan oy
Ağlamaktansa güleyim oy
Ağlar oldum, güler oldum oy
Dert deryasinda boğuldum oy
Caresiz yollarda kaldim oy
Bu halime ağlar oldum oy
Ağlar oldum güler oldum oy
Bir tele vurdum duruldum oy
Erenler yoluna daldim oy
Deryayi denizi buldum oy
Gezer oldum yüzer oldum oy
ISIRGAN OTU
Yaylalara veda ettik veda dağlara
Yatağı yorganı alıp düştük yollara
Külü çemeni değiştik kör betonlara
Köyü düşündükçe anam içim yanıyor
Yanıyor da güzel anam yürek kanıyor
Burda dost bildiğin anam ısırgan otu
Elini tuttun mu bil ki elin yanıyor
Şeref ekmek bulamazken şerefsiz bulur
Götürdükçe ciger aney içim yanıyor
Yanıyor da güzel anam yürek kanıyor
Hasan dayımınan damda harman savurmak
Gülsüm gülle Asuman'a suda rastlamak
Bahraç'ta tutan yoğurda parmağı banmak
Aklıma düştükçe anam içim yanıyor
Yanıyor da ciger aney yürek kanıyor
AĞRI DAĞIN ETEĞİ
Ağrı dağın eteğinde
Uçan güvercin olsam
Türkü olsam dillerde cano cano
Diyar diyar dolansam
Başımdaki sevdayı
Karlı dağlara mı yansam
Bu bendeki aşk değil cano cano
Söyle bana nere gidem
Oy ben nidem nasıl edem
Başım alıp nere gidem
Bu bendeki aşk değil cano cano
Söyle bana nere gidem
Sen orada ben buda başım yine belalarda
Koyma beni buralarda cano cano
Söyle bana nere gidem
Başındaki sevdayı...
GÜLÜM
Yokluğunda konuşmadim
Hiçbir gülü koklamadim
Hasret vurdu taşti amma inan sensiz ağlamadim gülüm
Yagmur yağdi islanmadim
Kar dokuldu uslanmadim
Hayalini yorgan yaptim inan sensiz uyumadim gülüm
Oy gülüm gülüm Mor dağlarda ay sumbülüm
Bu yer bu gök seni anar
Gel kalbimi aç gör gülüm
Senin sevdan ile yandim
Beden yandi tuzla sardim
Acin bile bir bambaşka
Gül yüzüne türkü yazdim gülüm
Gecelere gün bağladim
Uykulara can doğradim
Bil ki gözlerimi bile
Sensiz üst üste yummadim gülüm
Oy gülüm gülüm
Mor dağlarda ay sumbülüm
Bu yer bu gök seni anar
Gel kalbimi aç gör gülüm
YEMEN
Yemen senin cölün kumdan
Ne istedin yar yar yavrumdan
Ne yolun ne iz bilirim
Yemen yavrumu özledim
Oy yemen soyka yemen
Bülbül ötmez yar yar gülün cemen
Yigidim canin veriyor
(Yigidim hasta yatiyor)
Üc yetimle yar yar ben nedem
Su yemende zalim pasa
Kuzgun gibi yar yar döner basa
Param yokki bedel verim
Yemen yavrumu özledim
ÜÇÜNCÜ GURBET
Eskisinden de beter oldu halımız
Zehir oldu ekmeğimiz balımız
Dilimize hasret kaldı dilimiz
Üçüncü gurbette perişan olduk
Çile çeken onca canlar nerede
Kıymet bilen o insanlar nerede
Ah gardaşım ah acı tatlı geçen o günler nerede
Üçüncü gurbette perişan olduk
Şu yaban ellerde malamat olduk
Ayrıldık sıladan binbir hayalle
Aktı göz yaşımız karıştı sele
Büktü belimizi dert hicran çile
Üçüncü gurbette perişan olduk
Büktü belimizi dert hicran çile
Şu yaban ellerde malamat olduk
Yüklendik hasreti düştük yollara
Geldik mesken kurduk yaban ellere
Aldırmadık geçip giden yıllara
Üçüncü gurbette perişan olduk
Aldırmadık geçip giden yıllara
Şu yaban ellerde malamat olduk
Anayı babayı toprağa saldık
Bacıya gardaşa hasret kaldık
Ne çileler çektik ne günler gördük
Üçüncü gurbette perişan olduk
Dedeyi neneyi toprağa saldık
Emmiye dayıya hasret kaldık
Ne çileler çektik ne günler gördük
Üçüncü gurbette perişan olduk
Şu yaban ellerde malamat olduk
Kalplerde huzur yok ağızlarda tat
Duygular yok olmuş dostluklar berbat
Anayı babayı tanımaz evlat
Üçüncü gurbette perişan olduk
Anayı babayı tanımaz evlat
Şu yaban ellerde malamat olduk
Bülbülü koymuşlar altın kafese
Vatan vatan demiş nefes nefese
Selam olsun sıladaki herkese
Üçüncü gurbette perişan olduk
Selam olsun eşe dosda herkese
Şu yaban ellerde malamat olduk
Anayı babayı toprağa saldık
Bacıya gardaşa hasret kaldık
Ne çileler çektik ne günler gördük
Üçüncü gurbette perişan olduk
Dedeyi neneyi toprağa saldık
Emmiye dayıya hasret kaldık
Ne çileler çektik ne günler gördük
Üçüncü gurbette perişan olduk
Şu yaban ellerde malamat olduk
BAK ŞU FELEĞİN İŞİNE
Bak su felegin isine oy
Neler getirdi basima
Avular katti asima oy...
Ne istedin benden felek
Hain felek zalim felek
Fidan ektim dal vermedin oy
Bagban oldum gül vermedin
Ari oldum bal vermedin oy...
Ne istedin benden felek
Hain felek zalim felek
Aldin yarimi götürdün oy
Yedin ömrümü bitirdin
Sonunda ölüm getirdin oy...
Ne istedin benden felek
Hain felek zalim felek

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

No Pasaran !